מיומנו של קורסיסט #2

פרמקלצ'ר

ואני ממשיך בלמידה מתוך התבוננות בקורס חורף של שי שחל בחווה האקולוגית בעין השופט. מפאת חוסר זמן בעריכה, אני מציג כאן את הפנינים של השיעור הקודם קודם (ה- 25.11), בו ביקרנו אצל איריס בן-צבי בכפר יהושע ואצל מירב כרמי ב”יש מאין” שבנהלל, וזה מיום שלישי האחרון (ה-2.12) בו התחלנו לדבר על תהליך התכנון ועל כלים לתכנון פרמקלצ’ר.

ואני ממשיך בלמידה מתוך התבוננות בקורס חורף של שי שחל בחווה האקולוגית בעין השופט. מפאת חוסר זמן בעריכה, אני מציג כאן את הפנינים של השיעור הקודם קודם (ה- 25.11), בו ביקרנו אצל איריס בן-צבי בכפר יהושע ואצל מירב כרמי ב”יש מאין” שבנהלל, וזה מיום שלישי האחרון (ה-2.12) בו התחלנו לדבר על תהליך התכנון ועל כלים לתכנון פרמקלצ’ר.

הסיפור של “יש מאין”, נהלל

מירב כרמי מספרת את הסיפור של “יש מאין” בנהלל – על השינוי שעבר עליה, ההתחלה של שוק ההחלפות בנהלל, ואיך משם נוצר “יש מאין”.

 

תרבות הצריכה

משם מירב המשיכה ודיברה על תרבות הצריכה, על התחלתה הדרך לסגירת מעגלי הצריכה שלנו בעזרת קהילה, ועל מה אפשר ללמוד מהחווית ההקשרות לחפצים והגמילה ממנה.

 

יערות מאכל בהתאמה מקומית

לאחר מכן, שי חזר אל הקונספט של יערות מאכל, בו התחלנו לגעת כבר בשבוע שלפניו. ביחד נזכרו מה זה יער מאכל, וחשבנו אלו צמחים בישראל מתאימים לענות על פונקציות שונות בתוך היער שלנו. בהקשר זה ראוי לציין את מאמרו האחרון של סער אוסטרייכר שעוסק בנושא – “בחירת עצים מתאימים לתנאי הקרקע והאקלים המקומיים

 

תולעי קומפוסט

שיעור מעשי אודות תולעי קומפוסט, טכניקות להפרדת התולעים מהערימה וטיפול נכון בתולעים.

 

תהליך התכנון

משם, אחרי החלק המעשי, המשכנו במעבר על תהליך התכנון בפרמקלצ’ר, שהרי כבר הגענו לאמצע הקורס, ועכשיו הקורס מקבל את התפנית התכנונית שלו.

 

מיקום יחסי

ולסיום, נקנח בהסבר ותרגול של הכלי התכנוני שנקרא בפרמקלצ’ר “מיקום יחסי”. למדנו איך עובד רעיון המיקום היחסי, ותרגלנו את הכלי על אלמנטים שונים.

 

לתוכן זה נכתבה תגובה אחת

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן