זהו המדריך השני בסדרת מושבים נוחים ואסטיים מצמיגים. הפעם ניצור ספסל נוח, מהיר הכנה, מבלי לחתוך שום צמיג. אנחנו בצענו ספסלים של שלושה מושבים (עם משענות יד אפילו!) אבל עקרונית אפשר לעשות כל מספר מושבים רצוי – ממושב אחד ועד אינסוף.
במדריך הקודם בסדרה, “כסאות צמיגים, זה אפשרי ואפילו די נוח“, הצגתי בפניכם תכנון מושב יחיד מצמיגים. תוך כדי העבודה על ששת המושבים ההם, עלה לי הרעיון לאתגר את משתתפי קורס הפרמקלצ’ר בחוות אדמה בשנה שעברה במין ג’אם עיצוב מוצר, במסגרת העבודה המעשית סביב העקרון הרביעי של הפרמקלצ’ר – “לא לייצר פסולת”. על המשתתפים הוטל לפתח במהירות הבזק מושב מצמיגים (שלוש קבוצות, כל קבוצה מושב אחד). היה לי ברור שכדי לזהות רעיונות חדשים לעיצוב בצמיגים, צריך להגיע עם דף חלק לבעיה. שלושת התוצאות היו מעניינות אך אחד מהם היה מוצלח כל כך, עד שהחלטתי להמשיך את הכיוון ולפתח ממנו מושב צמיגים נוסף.
כל התוצרים היו מעניינים, אבל המושב האמצעי היה מעניין במיוחד בזכות התכנון הפשוט שלו. כמה תמונת מתהליך הביצוע שלו, שם בקורס.
לקחתי את הרעיון הזה ועשיתי בו כמה שינויים שלדעתי עשו אותו עוד יותר פשוט ומהיר להכנה.
בואו נתחיל.
חיבור הצמיגים האופקיים
כדי להחזיק את הצמיג האופקי בגובה טוב, צריך שרפרף כלשהו, כדי שהצמיג ינוח עליו. אני השתמשתי בארגז כלים שיצא בגובה מתאים. הצמיג מחובר לקורות החוצות של הצמיגים האנכיים בברגים ארוכים מבפנים, ישירות לתוך הקורות, ואפשר גם מבחוץ – מהקורה אל הצמיג. 4-5 ברגים בכל צד מספיקים. לא צריך תוספת קורה או שום דבר. מאוד אלגנטי.
אנחנו החלטנו להכין ספסלים של שלושה מושבים, כדי שיהיה אפשר להזיז אותם (שבעה צמיגים זה לא צחוק), אבל תכל’ס, אפשר להמשיך עם הספסל לאינסוף.
הכנת מושב הרשת
גם כאן השתמשנו ברעיון שעלו עליו החבר’ס מהקורס פרמקלצ’ר, והשתמשנו ברשת למושב. לנו, בניגוד להם היה יותר זמן ויכולנו לדייק יותר ולסגנן כל מרכיב, כך שניסינו כמה וכמה סוגי רשת, עד שמצאתי רשת דקיקה ומצופה פלסטיק (כדי שלא תחליד אם הספסלים ישבו תחת כיפת השמיים), בצפיפות של סנטימטר כל חור. שתי שכבות שלה עם ברגים מסביב להיקף עשו יופי של עבודה.
קורת רוחב למניעת נדנוד וחיזוק המבנה
קורת הרוחב, בחלקו האחורי של הספסל, עושה שני דברים. אחד, היא יכולה למנוע את נדנוד הספסל (אם אינו רצוי). אם רוצים לייצב אותו עוד יותר אפשר גם לשים עוד קורה מלפנים. הדבר השני שקורת הרוחב עושה זה לייצב את כל הצמיגים האנכיים, כי בלעדי הקורה הם מחוברים רק בקו אחד, בקו של הקורה הפנימית שלהם עם הצמיג האופקי.
כאן רואים את קורת הרוחב מלפנים למרות שאני מעדיף מבחינה אסטטית שתהיה מאחור.
צביעת הצמיגים
מבחינת צביעה, העניינים התנהלו מאוד דומה למה שציינתי במדריך הקודם. במקרה הזה בחרנו להשאיר את צבע הספסלים שחור, אז רק ניקינו את הצמיגים במטלית וצבענו עם מרססת צבע שחור פוליאוריטני. נראה נפלא בסוף.
ו... זהו
באמת הצלחנו לעשות את זה הכי פשוט שיש. תודה למשתתפי קורס הפרמקלצ’ר על הרעיונות וההשראה הנוספת, ותודה לחגי על העזרה בתכנון ובבנייה.
בפעם הבא – עוד מושב יחיד מצמיגים.
לתוכן זה נכתבו 0 תגובות